SORU- CEVAP -14-

Hadis: Hz. Aişe validemizden şöyle rivayet
edilşmiştir:
“Hz. Peygamber her türlü halinde Allah’ı
zikrederdi.”İbni Abbas “Cünübün
Kur’an okumasında bir sakınca yok derdi.”
“Hayızlının ayetleri okumasında bir
sakınca yoktur.”İbni Hacer Feth, 1/485
Buhari vevemüslim, kitaplarında, hayızlı
ve cünübü Kur’an okumaktan men
(yasak) eden hiçbir rivayete itibar etmemişler,
doğru bulmamışlardır. Mesela
Tirmizi’de şöyle geçer. Hayızlı ve cünüp,
Kur’an’dan bir şey okumasın anlamındaki
söylenen hadis rivayetine, İbniHanbel’den
oğlu sorar bu doğru mu diye İbni-
Hanbel“Bu sahtedir.” Doğru değildir der.
TirmiziTahıre 98/131= Zehebi el mizan=
İbeni Hacer et Tazhip, Tirmizi 1/237
Hz. Aişe annemiz Hz. Peygamber’inenhaca
gittiğinde ay haline yakalanmış
adet görmüş, ağlayarak haccı yapamayacağını
sanmış. Hz. Peygamber “Ay hali bu
şey Allah’ın Âdem’i kızlarına yazdığıdır.
Tavaf dışında haccını tamamen yap.” buyurmuştur.
Buhari Hayd, 7 – Hac, 81,145
– Umre, 8 – Edahil, 3 – Müslim – Hac
132, 133
Soru: Ay halinde ki kadın orucunu tutar
mı?
Cevap: “Sayılı günlerde olmak üzere
oruç size farz kılındı. Sizden her kim
HASTA yahut YOLCU olursa tutamadığı
günler sayısınca diğer günlerde tutar kaza
eder. Oruç tutmaya güçleri yetmeyenlere
bir fakiri doyuracak kadar fidye verir.
Eğer kim gönüllü olarak hayır yaparsa bu
kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz
güçlülüğüne rağmen oruç tutmanız sizin
için daha hayırlıdır.” 2/Bakara, 184
“…Öyle ise ramazan ayına ulaşanlar,
ramazanda oruç tutsun. Kim o anda hasta
ve yolcu olursa tutamadığı kadar başka
günlerde kaza etsin tutsun. Allah sizin
için kolaylık ister, zorluk istemez…” 2/Bakara,
185
Kadın ay hali olduğunda elinde olmayan
nedenle hastalanıp rahatsızlanmıştır.
İsterse ruhsatı kullanır o günlerin de orucunu
tutmayabilir. Zaten ayette de illa yiyeceksiniz
demiyor ve güçlüğüne rağmen
tutarsanız daha hayırlıdır diyor. Allah hiç
bir konuda zorluk istemez hep kolaylık
ister.
Kadın çocuk doğuran kıymetli bir insan
olduğu için, çocuk doğurma yollarının
mikroptan temizlenmesi için Allah’ın
kadınlar için koyduğu kuraldır. Yoksa
kadın ay hali ve hayızlı zamanlarında pis
değildir temizdir. Normal zamanlardaki
gibi cinsi birleşme dışında her tür ibadetini
yaparlar.
Soru: Kur’an’a Temiz olanlar el sürebilir
deniyor?
Cevap. “Kur’an’a ancak temiz olanlar
dokunabilir.” 56/Vakıa, 79
Kur’an indirilirken, Hz. Peygamber’e,
müşrikler itiraz ediyorlar. Sen bu Kur’an-ı
kahinlerden, mecnunlardan, şeytanlardan
alıp bize getiriyorsun diye itiraz ediyorlar.
Allah’ta bu itirazlarına cevap veriyor.
Bu Kur’an benim yanımda korunan
bir kitaptır. Ona Kur’an’a temiz olan Cebrail
el sürer, yoksa, kahinler, mecnunlar,
şeytanlar, bunlar pistir el süremezler diye
cevap veriyor.
“Şüphesi bu korunmuş bir kitapta bulunan
değerli bir Kur’an’dır.” 56/Vaka, 77,
78
“O orada sayılan, güvenilen bir elçidir.
Arkadaşınız Muhammed de mecnun değildir.
Andolsun ki Cebrail’i açık ufukta
görmüştür. O gaybın bilgilerini sizden
esirgemez. Kur’an lanetlenmiş şeytanın
sözü de değildir.” 81/Tekvir, 21-22-23-24-
25
“O Peygamber arzusuna göre konuşmaz.”
53/Necmi, 3
“O bildirdikleri vahiyden başkası değildir.”
53/Necmi, 4
“O Kur’an Âlemlerin Rabbinden indirilmiştir.”
56/Vakıg, 80
“Hayır şüphesiz bu ayetler, değerli ve
güvenilir katiplerin (yazıcılar) elleriyle
yazılıp tertemiz korunmuş yüce makama
kaldırmış mukaddes sahifelerde yazılı bir
öğütür. Dileyen Kur’an’dan öğüt alır.” 80/
Abese, 11-12-13-14-15-16
“O Kur’an şüphesiz değerli güçlü ve
Arşın sahibi Allah’ın katında itibarlı bir
elçinin Cebrail’in getirdiği sözdür.” 81/
Tekvir, 19-20

#kemalyavuz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.