CİLDİNİZE HANGİ VİTAMİNLER İYİ GELİR?

Merhaba değerli okur severler;

Güzel ve sağlıklı bir  cilde sahip olmak için;bol su tüketmek, cilde uygun temizleyici kullanmak, cildi düzenli nemlendirmek, peeling ve doğal maskeler uygulamak,güneşten korumak, sigaradan uzak durmak, yastık kılıfını sık değişmek ama en önemlisi dengeli ve doğru beslenmek gerekir. Bu yazımda size cilde hangi vitaminlerin iyi geldiğini ve bu vitaminlerin hangi besinlerde yer aldığını anlatmaya çalışacağım.

A vitamininin cilde faydaları tamamen mucize gibidir. Biraz bahsedecek olursak;

1_A vitamini cildi güneşin zararlı etkinlerinden korur.

2_Cilddeki kırışıklıklara karşı çok etkilidir.

3_Cildi enfeksiyonlardan korur.

4_Cildde sivilce oluşmasını büyük oranda engeller.

5_Cilt kanseri hastalığı tedavisinde başarılı sonuçlar elde edilmesineyardımcı olur.

6_Olgun cildlerdeki sert dokuyu yumuşatır daha genç bir görünüme kavuşmasını sağlar. Birçok besinde A vitamini yer alır.

BİTKİSEL OLARAK :Pırasa,pazı, marul, maydanoz,feslegen,balkabagı,mercimek,kavun,nanetere,brokoli,yeşil bezelye, kayısı, kale, havuc, şalgam, patates, karalahana, üzüm,domates, şeftali, kırmızı biber, dolmalık biber.

HAYVANSAL OLARAK :Koyun, sığır, hindi ve tavuk eti, ciğer, ton balıgı, somon balığı, alabalık, pisi balıgı, karides, peynir,yoğurt, tereyağı, yumurta, inek ve keçi sütü.

Hücrelerin yenilenmesini sağlayanB3 ve B9 vitaminidir. B3 vitamini cildin nem tutma özelliğini korur, tekrar yağ tabakası oluşturarak kırışıklık oluşumunu önler. Vitamin B9 ise hücre yenilenmesinde önemli rol oynar.

B vitamini türlerinden olan Niasinamit uzmanlar tarafından yıldızı parlamaya başlamış bir vitamin olarak gösterilmekte özellikle akne tedavisinde büyük etkisi olduğu gibi cilt kanseri tedavisindede başarılı olmakta.

B3 kırmızı et ve balıkta B9 ise kuruyemişlerde, narenciyelerde ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur.

Vitamin C en etkili anti_aging’dir.Cilde hem nem verir hemde cildin gençleşmesine katkıda bulunur. Cilt ve vücud sağlığı için büyük önem taşır. Besinlerde ise; maydonoz, brokoli, kiraz, kiwi, greyfurt, çilek, portakal, kuşburnu, domates ve biberde bulunur.

D vitamini cilt hastalıklarının oluşumuna büyük oranda engeldir. Yeni deri hücrelerinin ise oluşumunda görev alır. En önemli D vitamini kaynağımız güneş ışınlarıdır. Bunun dışında balık yağı, somon, uskumru, ringa balıgı, istiridye, karides gibi balık cinslerinde,tereyağı, peynir, yumurta gibi süt ve süt ürünlerinde ayrıca patates, karaciğer ve kahvaltılık gevrekler gibi gıdalarda bulunur.

E vitamininin vücudumuz için birçok faydasını sayabiliriz. E vitamini antioksidandır ve cilt üzerinde iltihap giderici etkisi vardır. Cilt problemleri ve yaralara iyi gelir. Cildin kurumasına engel olup nemlendirir. Kuruluğun neden olduğu kaşıntıları giderir. Saç ve tırnak sağlığı için önemli rol oynar.

Avakado, ıspanak, pazı, şalgam, kuşkonmaz, badem, aycekirdeği, fıstık, böğürtlen, karides, havuçta, domates, yeşil dolmalık biber, kırmızı pul biber, pancar yapraklarında E vitamini bulunur.

Değerli okur severler şunu unutmayalım ki Yaradan hiçbir şeyi boşa yaratmamış bizlere bahşettiği nimetlerin faydaları saymakla bitmez gelecek haftaki yazımda buluşmak ümidiyle cildinize iyi davranın.

NERMİN DEMİRİZ

nerminguzelizki@hotmail.com

Yorum Yazın

Email adresiniz yayınlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Araç çubuğuna atla